chaiz

Fjortisliv-jag får vem jag vill. del 4

-hej det är annalena, jo jag pratade med Linda men hennes batteri tog slut, eller så hade hon ingen täckning.....
-mjo så kan det nog vara, men hur gör du nu. du måste ju hämta henne?
-jag vet, så jag tänkte jag lånar grannens husbil och åker upp dit, jag har redan pratat med honom men skulle du och Anton kunna följa med? jag tror jag behöver lite stöd.
-jag tror det, jag följer självklart med. ge oss 1 timme sen kan du hämta upp oss hemma hos mej. sa jag och la på luren.
Jag berättade för Anton och mamma vad som skulle hända och mamma skjutsade hem Anton för att packa medans jag gick upp och började packa. Jag har aldrig varit särskilt snabb på att packa och inte visste jag vad man hade på sej uppe i ödemarken. jag krafsade snabbt i hop lite och tog med några av Lindas kläder som jag hade lånat.Pengar var inget problem , det hade jag på kortet nu var det bara ett litet problem. jag hade bara 2 paket kvar. och vem vet hur länge vi blir där uppe? jag funderade en stund innan jag kom underfund med att det kanske gick o handla några paket på vägen.då var det problemet löst.

En timme edan satt jag,Anton och Annalena i en husbil på väg till helvetet. jo helvetet det var rätt ord. jag hade varit i norrland en gång med min moster. och det fanns INGET ljust med norrland. folket pratade så man knappt förstod, det fanns nästan inga hus och knappt några affärer för den delen heller. tack storstaden.När vi hade åkt halvvägs stannade vi för att handla lite och jag passade på att köpa några paket cigg också.
-Moa, inte i husbilen!
-jag måste röka, men stanna då så kan jag röka.
-nej, vi måste hitta Linda. och där började tjafset efter att Anton lyckats få tyst på oss båda fortsatte färden under tystnad. Tillslut var vi framme i jukkasjärvi och vi bäddade i ordning för att hinna sova lite innan vi skulle ge oss av efter Linda. Jag och Anton gick ut för att ta några cigg och efter en stund gjorde även annalena oss sällskap.
-när det här är över, då ska vi allihopa åka till Skara.
-What?
-oj, förlåt jag glömer att du inte vet vad allting är här i sverige, du pratar ju nästan felfri svenska nu. Skara det är ett sommarland med vattenrushkanor,trampbåtar och linbanor.
-jaha vad skoj sa jag och försökte låta glad med tanke på att hon nog redan hade tillräckligt med problem. men ett sommarland? det var väl för barn....
vi sa godnatt och gick in och la oss. när vi var säkra på att Annalena sommnat gick jag och Anton en promenad längs den tomma campingen. Längst bort satt några ungdomar och drack öl och grillade. vi tog några öl o stannade en stund innan vi gick in för att sova. Vi hade precis somnat när min mobil ringde. jag svarade trött.
-Hallo
-MOA! det är jag. du måste hjälpa mej.

Kommentarer
Postat av: Hanan

När du skriver del 5 kan du inte skriva en liten kommentar på min blogg då?

2011-05-16 @ 18:00:50
URL: http://hsmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0