chaiz

fjortisliv- jag får vem jag vill

Snön knastrade under våra suler och snart var vi framme vid huset där Festen skulle hålla till.Det var redan fullfart i huset och överallt var det folk.Vi gick in och i hallen stannade jag lite osäker på vad jag skulle göra men Linda såg ut som hon redan bodde i huset bara slängde iväg kläderna o satte av mot köket.Varför ska allting vara så annorlunda? tänkte jag för mej själv.
-Heeeej!!! En gäll röst skar genom dånet av röster och musikens tryckande effekt.jag snodde runt och bakom mej stod en tjej i 16 års åldern med Platinablont hår som räckte till midjan och ett översminkat ansikte.hon betraktade mej innan hon snabbt utbrast:
-jisses , det måste vara du som kommer från New york?
-ehh ja....
-Fy farao vad snygga kläder.gumman du är så sjukt snygg att jag lovar du kommer få vem du vill ikväll.
-jaha men ehhh... ja..
-vadå?
-jaa, äsh jag säger något
-vaa? tjejn kollade underligt på mej.Precis då kom Linda fram som en räddare i nöden.
-Stefanie kan inte riktigt ren svenska så du får ursäkta henne lite, stefanie det här är Maja.
-ehh hej sa jag och gav henne ett leende.
-hejhej, men nu får ni ha så kul så ska jag gå o fixa något o dricka sa hon o gav oss en snabb kram innan hon försvan iväg i vimlet.Jag kollade mej omkring och hoppades få syn på Anton men jag såg han inte.
-Här sa Linda och gav mej ett glas med en vit sörja i.
-Vad är det hära?
-Det e typ vodka blandat med Tequilla o någonting mera.Jag svarade inte utan drack bara upp glaset.

När klockan närmade sej 12 slaget var jag så full att jag knappt kunde prata längre.
-Schhhteffi, hänka på mej o ta en schiiiiiig sa Linda och kom vinglandes från dansgolvet med en kille efter sej. Vi gick ut och tog en varsin Cigg tillsammans med Emma,Lina,anton och någon som visst hette Adam.När vi rökt en stund frågade Anton om jag ville följa med på en Promenad jag svarade självklart ja trots att jag visste att jag befan mej i en sådan situation där man knappt kunde gå.Vi gick sakta frma längs den snötäckta grusvägen hand i hand.det såg nog rätt komiskt ut jag med mitt Fejk blonda hår med hårförlängning och översminkat ansikte iklädd en tunika o fjällräven jacka o Anton i sin mörka kalufs med sin dunjacka.
-Du e jättefin sa Anton och stannade upp.Jag vände mej om och kolla honom i ögonen sedan möttes våra läppar i en kyss.
-ska vi gå tillbaka till festen eller? frågade jag medans jag bara kände för att springa iväg av lycka.
-Visst sa Anton och vi gick hem igen. Resten av kvällen gick som i ett töcken.

Nästa morgon vaknade jag brevid Anton i ett mörkt rum, jag försökte komma ihåg vad som hänt och var jag var.Men jag hade vart så full dagen innan att jag inte mindes.Jag gick upp o klädde på mej o precis då vaknade anton.
-heej sa han o log mt mej jag gick fram o vi kysste varandra innan jag förklarade att jag måste leta reda på Linda.Han nickade o klädde på sej o så började vi Leta , vi hittade henne ingenstan och det gick inte o ringa henne heller.
-Var fan kommer hon?
-du e så söt när du säger fel, men du vi måste ringa polisen elelr något....jag nickade tyst och vi ringde o anmälde henne försvunnen....

Kommentarer
Postat av: Kristina

hur kom du på allt det är ?

var det nån som inpirerade dig ?

jävligt bra skriver iaf !!

2010-03-21 @ 10:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0